Friday, November 20, 2009

letter 5



my 'punk in love' mood from looklet
arok bernasib malang dalam percintaan, kekasihnya maia akan berkahwin dengan andra, lelaki dari jakarta. tidak boleh menerima kenyataan dia berniat membunuh diri dengan terjun dari bangunan tetapi telah ditahan oleh tiga kawannya : yoji, almira dan mojo.

kawan2nya mencabar dia menyatakan cintanya kepada maia sebelum terlambat. dan untuk melakukan itu mereka harus berhijrah ke jakarta dari kampung mereka, malang. dengan wang yang terhad dan gaya rambut punk mereka yang menjadi trade mark, empat sekawan itu memulakan perjalanan ke jakarta dan misi mereka adalah untuk membatalkan perkahwinan maia dan andra. mereka mengembara dengan merentasi beberapa bandar : bromo, semarang, cirebon sebelum sampai ke jakarta.

bagaiamanapun, perjalanan mereka tidak berjalan lancar di mana mereka terpaksa berdepan dengan macam2 masalah seperti banjir, masalah kesihatan dan juga pergaduhan dengan penjual satay dalam perjalanan mereka ke jakarta. lebih banyak cabaran yang harus mereka hadapi tiba2 mereka merasakan persahabatan mereka menjadi lebih bermakna dan berharga dari sebelumnya. akhirnya mereka sampai ke jakarta selepas perjalanan yang mencabar.

nak tahu lagi? tengok sendiri. serius best!!!

punk in love Pictures, Images and Photos




No comments: