Monday, January 11, 2010

letter 65

kadang2 aku tak faham dengan perangai manusia yang bila mana dia sudah melakukan kesalahan dan orang menjadi fed up dengan dia tetapi bila orang dumped dia, dia mengatakan orang pula yang salah?

dia juga yang baik? dia juga yang tak salah?

dan aku sangat sakit hati setelah sekian hari, hari ini kawan aku yang masih menjadikan dia seorang friend dalam laman sosial dia menjelaskan pada aku segala status dia.

maybe dia ingat aku suka stalking2 macam dia kot?

huhu! pathetic...

ingin aku menjelaskan, aku tidak berminat. serius tak minat. kau nak kata aku khianat ke, aku itu ke, ini ke, itu kau punya pasal.

hanya aku dan beberapa orang yang celik minda sahaja akan tahu kenapa aku buat begitu.

maybe bahaya juga sebab dengan aku macam2 kau mengata kawan2 'baik' kau tetapi di depan mereka, posing baik punya. tak mustahil dengan aku kau tidak berbuat begitu.

dan jika dengan ikhlas kau sudah membeli barang yang sebiji macam aku tu, kenapa kau tak cakap betul2 dan pakai dalam gambar2 kau atau sewaktu kau jumpa aku?

aku masih tidak lupa ingatan untuk lupa kalau kau cakap kau ada bagitahu aku kau nak beli barang macam aku. yang aku ingat kau hanya mengulang kata barang itu lebih murah di sana. dan kalau difikir dengan akal yang sihat, buat apa kau nak tahu harga barang tu kalau kau tak nak beli? opah kau ke yang suruh tanya harga barang tu?

cubalah berlaku jujur, mungkin ini takkan terjadi. sekurang2nya aku sebagai kawan yang jahat kerana dumped kau tapi aku tak pernah tipu kau. bila kau dah kantoi dengan aku, aku rasa that's it! tapi kalau ini yang terjadi pun, bagus juga. tak perlulah aku nak sakit hati selalu atau rasa rimas selalu saat nak purchase apa2. sebab ada saja yang nak disamakan. dan akan lebih2 pula tu.

kalau kau nak bercakap tentang jahatnya aku mengkhianati kau, kau tengok dulu apa yang aku x suka sangat dan itu yang kau buat kat aku? dengan orang lain tu, aku x nak tahu. memang bila kau minta permission nak tiru aku, aku aka kata x kisah. means aku kawan yang baiklah, kan? huhu... tapi bila kau tak minta permission tu, tu aku pelik tu. mungkin kau akan kata, peduli apa? duit aku! dan kau dengan pula aku nak cakap apa,

'jadi diri sendiri dan get a life la, wei!'

No comments: