Wednesday, January 13, 2010

letter 68


malam tadi boring tak boleh tidur, so aku saja cari2 movie yang ada andhika pratama. rasa nak tengok 'the butterfly' dulu tapi tengok 'glitch' dululah.

serius aku tak faham cerita ni pasal apa. yang aku tahu dorang alami benda pelik bila masa dikeliling dorang selalu turned back dalam beberapa minit atau selalu ke depan sangat dalam beberapa jam. cuma suka tengok dia treat girlfriend dia. so sweet!

'pada tarikh 26 disember 2004, 1.58am, 6 jam sebelum tsunami, terjadi berbagai kekacauan waktu di berbagai belahan bumi. andi, dara dan teten sedang dalam percutian mereka pada subuh hari yang malang tersebut dan dalam perjalanan pulang ke cibubur. sesaat setelah melalui satu kabus yang nipis, mereka tiba2 melihat jam gadang bukit tinggi, yang jaraknya lebih kurang 1008km dari jakarta. mereka ada di tengah kota bukit tinggi padahal sesaat yang lalu mereka masih di cibubur. berbagai kejadian aneh setelah peristiwa tersebut membuat mahasiswa2 ini kelam kabut menghadapi situasi yang rasanya tidak nyata ini. kepenatan fizikal dan mental ini membuat andi, mahasiswa nagoya university jepun, meminta bantuan prof. david leman yang memang ahli dalam quantum physic research nagoya untuk datang ke indonesia. dengan bantuan david, mereka mencuba memecahkan misteri yang menimpa andi dan teman2nya. satu hal yang mereka ketahui adalah konon pada zaman dahulu waktu nenek moyang mereka seperti wali songo dan lain2, mempunyai sakti dapat pergi ke tempat lain atau mereka mempunyai sebuah 'vortex' atau lorong waktu yang dapat mereka lalui.'



No comments: