Tuesday, February 23, 2010

letter 149

percaya tak kamu semua aku dulu tergolong sebagai skinhead girl? kelakar, kan? tak boleh bayang, kan? jauh beza sangat dengan keadaan aku sekarang tapi hati tetap rebel, babe! rebel2 sopan namanya.

aku bermula minat dengan muzik oi! masa aku 15 tahun rasanya. masa itu hanya layan band2 dari malaysia. acab dengan saturday heroes saja. lama2 baru membiak ke the official, roots n boots. band2 luar yang aku suka pun hanyalah cock sparrow, sham 69, bad manners, the special, sex pistols sikit sajalah sebab mereka lebih kepada punk dan maybe sebab sid vicious sahaja, hehe... band singapore yang menampilkan skins handsome muka jambu macam yoji dalam 'punk in love', alamak... lupalah namanya. nanti aku ingat aku tulis balik.

so tentang dress up aku tak ikut sangat sebab tak ada geng. cuma follow up dengan muzik saja dan town kecil macam hometow aku ini, geng lepak sangatlah terhad. kawan2 sekolah pun semuanya layan n'sync, backstreet boys, britney spears dan yang seangkatannyalah.

filem2 favourite pula mestilah romper stomper, american x, suburbia, skinhead attitude, this is england dan ada lagi some indie movie. melayan movie2 ini tidaklah dapat kita challenge cara hidup seorang skinhead sejati seperti di luar negara sana. sebagai islam, skinhead hanyalah part of life sahaja. tidak seperti mereka yang menjadikan skinhead sebagai way of life.

kalau gig pula, aku jarang sangat attend sebab tak ada geng. ada pun adalah dalam 4, 5 kali. itu pun sebab ikut kawan2 skinhead anson leagues (nama bagi geng2 skinhead teluk intan) main kat ipoh. kalau di sini, band skinhead yang ada hanyalah the boycott. itupun tak glamor mana cuma berpeluanglah ada 2, 3 lagu untuk dimainkan.

stuffs yang aku ada pun hanyalah sepasang but dr martin 8 holes warna krim, sepasang but dr martin 10 holes warna hitam, mary jane dr martin warna krim, seluar farah original, bag lonsdale yang aku beli di butik edy gerhana kat puduraya dulu. hehehe... sekarang semua stuffs tu aku sudah jual. gambar2 juga habis dibuang suami aku yang tidak tegar melihat keadaan isterinya dahulu. hahaha...

cuma ada satu lagi gambar terlepas ke tangan aku. dari kawan vespa manjung, perak. tq! nanti aku scan letak sini ya.

kadang2 bila melihat semula ke belakang, senyum sendiri. tapi sekurang2nya aku merasa semua...

Skinhead Girl Pictures, Images and Photos

No comments: