Sunday, February 28, 2010

letter 152

astaghfirullahalazim! kenapa masih wujud lagi kes penderaan kanak2 terlampau di dunia ini? dan kerana cinta itu buta, seorang ibu hanya menutup mata melihat anak kandungnya dilakukan sedemikian rupa. tak masuk akal kalau dia kata tak tahu atau tak perasan sebab sebelum ini badan anak kecil itu dicucuh puntung rokok dan berbirat2 kerana disebat. kamu sayang sangat kekasih kamu hingga anak menjadi mangsa.

dan paling memalukan, kamu bersedudukan dengan binatang itu. dan kamu juga masih berstatus isteri orang. mempunyai anak luar nikah juga dengan binatang itu. ya Allah! jahilnya kamu! mana agama kamu? mana Tuhan kamu? mana hati kamu? mana akal kamu? mana maruah kamu? mana sifat keibuan kamu?

binatang itu juga! sanggup kamu sepak terajang, memijak2 kanak2 kecil 3 tahun itu tanpa belas kasihan. dan kata saksi2, terdengar suaranya halusnya merayu jangan dilakukan seperti itu. masih bernyawa dia menanggung semua itu. tak dapat aku bayangkan sakitnya dia menghadapi maut. apakah hukuman yang setimpal untuk dia di dunia ini? akhirat nanti sudah tentulah ada yang menanti.

sedangkan binatang mengawal sepenuh masa agar anak2nya tidak diperlakukan sedemikian rupa. tetapi manusia boleh merelakan begitu saja. tapi bila sudah jadi, nak menyesal, nak pengsan, nak meraung, marah pada kekasihnya pun sudah tiada guna. tiada guna satu sen pun... lenakah tidur kamu seumur hidup terbayangkan wajah anak kamu yang tidak berdosa itu?

dunia... oh! dunia...

tapi tak mengapalah. bidadari surga sedang membelai kanak2 itu di sana. hapuskan segala air matanya dengan keindahan surga. ada hikmahnya, nak! sebagai seorang mak, aku tak sanggup mengenang ini. sedih sangat!

al-fatihah untuk syafia humairah...

No comments: