Wednesday, March 3, 2010

letter 160

boring tak tahu nak buat apa. sangat benci tidur di siang hari kerana bila bangun rasa semacam bebal walaupun orangnya jauh beza dengan keadaan itu. :) so, terpanggil nak paparkan movie2 favourite i. antaranya adalah :

1. romper stomper

i mula dapat filem ni masa i 20 tahun agaknya. mula dari situ i berkenan sangat dengan russell crowe tapi mungkinkah kerana beliau smart sebagai skinhead? hehehe... cerita sangat racist kerana about skinhead nazi tapi i tak masuk otak sangat tentang racist tu. yang i habis hati tengok part2 bunch of skinhead and skingirl having fun, time dia orang set up nak pergi riot asians. sangat kelakar bila budak kecil tu sibuk nak ikut tapi sebab kereta buruk tu tak muat, kena tinggal. then part minah2 skins tu dye rambut then berterabur lari sebab kena riot balik dengan asians. so funny! dan boleh pula awek mamat nazi ni ada sawan babi. kan dah jadi bahan. hahaha...




2. girl, interrupted

best movie tentang orang2 yang bertekanan perasaan sangat2, psychopath maybe. 2nd best sebab favorite actress i semua ada dalam ni. jolie, ryder dan late murphy. dan ryder dalam filem ni so cute dan simple. lagu2 dalam movie ni pun best2. so psychedelic. banyak part yang best macam time jolie mempersendakan murphy yang suka simpan makanan busuk bawah katil, time dia orang fly malam2 main bawah tanah.




3. gia

kisah benar tentang super model yang sangat2 tersalah langkah dalam hidup. in 70s. sesuai sangat dia orang pilih jolie as actress. banyak juga part sedih lagi2 part dia gaduh dengan emak dia, then part dia dah sakit teruk, part dia say sorry sangat2 dengan gf dia dan part dia kena bantai dengan tokan dadah yang paw semua duit dia. hidupnya total hancur sebab dadah.




4. edward scissorhands

tim burton macam biasalah. tak pernah buat movie yang menghampakan. first i tengok movie ni masa i in primary school dan start tu i dah falling in love dengan depp ;) dan pemandangan dalam movie ni sangat2 cantik, colourful, semua macam toys, candy.



5. tentang dia

best movie garapan melly goeslaw. scene redup saja seredup jalan ceritanya. dan scene paling best part gadis sepak muka perempuan yang syok sendiri dengan randu. dan part paling best sangat adalah part last tu di mana randu cakap, 'dis, aku ga akan ninggalin kamu. ga akan!' dalam hujan. huhuhu...




6. ada apa dengan cinta?

hmmm... tak yah cakap banyak. semua pun suka dan semua pun scene best2. bila tengok saja cerita ni, automatik nak jadi muda balik dan sekolah balik dan dating2 balik. rangga!!!




7. love

versi malaysia tak pernah tengok tapi versi indonesia memang terbaiklah. favorite couple aku dalam ni dah tentulah fauzi baadila dengan acha septriasa dan rasanya dalam 4 jenis cerita dalam ni, kisah fauzi yang paling sedih di mana setiap hari dia mesti akan tengok ex gf dia yang kahwin dengan abang dia sendiri. sedih...




8. lavender

i peminat setia takeshi kaneshiro so i sangat suka dia dalam movie ni. dia jadi angel pula. temani hidup seorang wanita yang kematian kekasih dan sangat2 setia dengan kekasihnya tu. part best bila hari2 dia akan send satu belon dengan ditulis kata2 rindu pada bf dia dan dia akan let go belon tu ke langit. dan kelly chen sangat cantik dalam movie ni sebab style dia bohemian habis. masa i tengok movie ni dan siap beli cd, i time ni 15 tahun kot.




9. radit dan jani

fuhhh! fahrani empel. so hot dalam ni. rebel habis!!! dan walaupun rebel, tiap kali i tengok cerita ni i mesti nangis. huhuhu! lagi2 last scene tu. diselangi pula 'semua tentang kita by peterpan'. best words : jani - aku punya pingin kamu cinta dan sayang terus sama aku... dan worst scene bodoh bangang aku benci yang selalu buat aku bazirkan air mata bila radit say 'aku selalu cinta dan sayang sama kamu, jani...'




10. punk in love

punkers terbaik dan terkelakar from indonesia dan si handsome andhika pratama yang selalu menawan kalbu. tak pernah jemu tonton ini filem. rindu hang out macam ni lagi!!!




11. ayat ayat cinta

filem ini juga gila2 jadi gilaan semua. si cantik rianti dan si handsome innocent habis fedi. suci dan bersih filem ni. hehehe! tapi lagi best rasanya baca novel dari tengok filem.






No comments: