Wednesday, April 27, 2011

Salaam,

Dah lama tak update blog ni. Nothing interesting to share actually. Hmmm... Semalam sejak sekian kalinya saya menghadiri temudga di Jabatan Tenaga Kerja as kerani/pembantu tadbir tapi malangnya macam tak ada harapan :( Sebabnya nakkan lesen memandu dan sebuah kereta sendiri. Kerana saya lesen memandu saya tak direnew dalam kata lain dah mati dan tak boleh direnew dah sebab law sekarang yang bila lesen dah tak direnew selama 2, 3 tahun, kena ambil semula mcm baru2 nak ambil L dulu dan dengan anak2 yang bersusu badan jadi amatlah sukar saya nak pergi buat lesen baru so kesimpulannya x dapatlah kerja tu. Dan kereta sendiri pun tak ada. Kenderaan di rumah ni semua dah ada tuannya hari2 guna sepenuh masa. Sebab kerja yang saya pohon ni rupanya memerlukan saya masuk ke ceruk2 kampung mencari rakyat2 miskin dalam program apa tah namanya. Hmmm... Tak ada rejekilah tu namanya, kan?

So semalam lepas interview, sambung pula teman suami ke JPS ada nak jumpa orang dalam yang nak kami supply safety boots secepat mungkin so semalam lepas settle semua ambil Farhad tadika, bergeraklah kami ke Ipoh menemani suami ke kilang kasut. Dan kononnya tak ada program tapi jadi melarut2 pula.

Kami jamak di Masjid Sultan Idris Shah 2. Mula2 singgah ke Ipoh Parade. Ke FOS konon nak belikan budak2 ni t shirt sikit nak jalan ke Taiping weekend ni tapi semuanya tak menarik dan rejeki Fatima dapat baju long sleeves sehelai. Cute sangat! Dipadankan dengan legging dan kasut baru Baby Gap ala2 vans, memang mengancam anak dara mak!

Then ke Kinta City pula. Kononnya nak pekena sizzling mee saja. End up saya dan anak2 makan nasi ayam hainan dan suami makan sizzling mee. Tiba2 suami ajak tengok Rio kat TGV Cinema. Check time pukul 7.15pm so awal lagi bawa kids main2 dulu kat sebelah TGV tu. Then salin pakaian dan diapers anak2 sambung makan dorayaki pula. So dah cukup masa, masuk dalam cinema layan Rio yang memang kelakar. Sian anak2 sejuk sebab tak plan nak tengok wayang, kan. Fatima so well behaved. Diam je layan movie dan half cerita dia tidur.

Rasa rugi sangat tak bawa kamera. Sebab tak plan langsung nak jalan2 beria. So banyak terlepas moment best2.

*nak beli Ricoh GX cepat ni. Standby je dalam beg. Dan malangnya tiap kali ke Ipoh mesti bateri BB out. Nak snap2 pics pun x dapat :(

No comments: