Sunday, April 3, 2011

teluk intan - manjung - lumut

As-salaam,

Sabtu lepas kami ke Manjung menghadiri kenduri kahwin adik kepada kawan saya, Elin. Dan Fatima dapat soft toy katak from Ikea yang dikirim dengan dia tempoh hari. Argh! Tapi dia taknak ambil duit so kira giftlah for Fatima. Thank you, acik Elin!

Then ke Lumut singgah ke masjid untuk solat Zohor. Kemudian lepak2 di tepi jeti Lumut pekena banana split. Singgah ke Factory Outlet Al-Ikhsan di Lumut. Suami nak beli seluar track da selipar. Selipar Padini dia dah agak 'haus'.

So sambung lagi jalan2 ke Marina Island. First time sampai sini. Memang cun seperti yang diperkatakan orang. Dan memang semua yang datang semuanya ada kamera di tangan. Bertembung pula dengan pengantin baru aka si adik Elin tadi berphoto shoot di sekitar situ tapi dianya tak ada. Bb saya pun dah out of battery so tak dapat nak contact dia.


Awalnya suami nak bawa budak2 mandi di Teluk Batik tapi saya sangatlah malas nak uruskan nak bilas2 air laut lepas mandi, nak berpasir2 so next timelah ya. Saya suggest bila2 kita 1 family ke Pulau Pangkor overnight sehari dua ke sana senang anak2 nak mandi pantai dan mandilah korang sampai kecut.

Kemudian singgah pula ke Taman Paya Bakau yang memang famous dengan monyet2 berkeliaran. Saya kali ini memang malas nak turun dah. Kaki dah lenguh berjalan. So stay dalam kereta sajalah dengan Fatima. Dapat juga tengok monyet2 yang berkeliaran di tempat park kereta. Actually saya dah fobia nak ke sini sebab dulu pernah kena kejar dengan monyet di sini yang nak rampas air minuman saya.

Singgah pula ke masjid Manjung untuk solat Asar. Terus pulang dan singgah di Kayan untuk bertemu childhood mate saya, Siti yang kebetulan pulang ke kampung. Dia yang sedang mengandung 6 bulan punyalah lama tunggu saya sebab janjinya dalam pukul 3 nak datang tapi sampai rumah dia pun dah nak pukul 7 malam. Sembang laju2lah sebab suami nak balik juga sebelum Maghrib.

So begitulah akhirnya Sabtu saya. Fatima tidur dari dalam kereta, sambung di rumah sampai pagi tadi baru bangun. Punyalah penat! Anak saudara saya si Afif Elman pula malam semalam diadmit masuk wad sebab asmanya menyerang.

No comments: